Engedd el a félelmeidet 4 lépésben!

2019.03.11

Így engedd el a félelmeidet 4 lépésben

Talán neked is vannak irreális félelmeid, amelyektől szeretnél megszabadulni. Érdemes is a megoldást keresned, mert a folyamatos félelem beteggé tesz. Ismerd meg az elengedés lépéseit!

Azonosíts be pontosan!

Először is fel kell ismerned, hogy félsz valamitől, amitől nem kellene. Tudnod kell, hogy a félelem egy tanult érzés, tehát ahogy megtanultad, hogy valamitől félned kell, azt is meg tudod tanulni, hogyan engedd el azt. A félelmet meg kell nevezned pontosan, nem elég, ha pl. tudod, hogy klausztrofóbiád van, tehát nem mersz beszállni egy liftbe, boncolgasd tovább! Miért? Mit érzel ezen kívül? Tedd ezt egészen addig, amíg nincs több rossz érzés. Ha megérted, hogy miért félsz, akkor már azt is látod, hogy hol értelmeztél félre egy helyzetet, és magadban korrigálni tudod azt.

Nézz szembe vele!

A pozitív gondolkodás első lépése nem az, hogy elkezdesz mindent rózsaszínűre festeni, hanem az, hogy szembe nézel azzal ahol éppen vagy, akkor is ha az nem a vágyott állapot. Ebben az esetben el kell ismerned, hogy félsz, hiszen ez a kiindulópont. Akkor tudsz haladni a kiválasztott irányba, ha tudod merre indulj. Ha ezt megtetted, akkor elkezdhetsz pozitív gondolatokat gondolni jó, érzéseket generálni. Fogadd el, hogy talán nem megy majd egyik napról a másikra, értékeld az apró sikereket is!

Építs kapcsolatokat!

A kapcsolatépítés azért fontos, mert egyrészt hozzájárul a szociális egészséghez, másrészt sokat segíthet abban, hogy a napi feszültségeket el tudd engedni, hisz egy jó beszélgetés sokszor aranyat ér. Lehetséges, hogy abban is tudnak neked segíteni a barátaid, ismerőseid, hogy jobban ráláss a félelmeidre, hiszen egy kívülálló mindig helyesebben látja a dolgokat, mint az, aki benne van. Több irányból megvilágítva egy helyzetet, több tapasztalatot meghallgatva, könnyebb elfogadni egy új irányvonalat,segítségükkel könnyebb a gondolkodásodat megváltoztatni.

Tanuld meg a meditációt!

Ha megtanulod elcsendesíteni az elmédet, az már eleve nagyon jó szolgálatot tesz, hiszen tested-lelked ellazul általa. Azonban így megtanulhatod kezelni a stresszt és a félelmet. Elképzelheted a helyzetet úgy, hogy bátor vagy, már nem okoz problémát az előbbi példánál maradva beszállnod a liftbe, vagy kis helyen tartózkodnod. Mivel minden először az elmében születik meg, ha hozzászokatod magad képzeletben a félelmed tárgyához, előbb - utóbb a valóságban sem fogsz már félni. Ha már gyakorlatod van a meditációban, arra is választ kaphatsz, mi volt a félelmed gyökere. Nagyon sokféle meditációs gyakorlat van, befektetés nélkül akár az internetről is tanulhatsz. Próbálj ki néhányat, és maradj annál, amelyiket a legjobban magadénak érzed.